الحصون
الحصون خاصية للعبة قدمت في شهر مارس 2019 والتي تعطي القبائل خاصية بناء حصن مشترك. واللذي بدوره يقدم مزايا مختلفة, اهمها هي ارسال هجمات كبيرة. بناء الحصون يعد مكلفا ويجب ان تشترك فيه كل القبيلة لارسال الموار. بينما كل الاعضاء في القبيلة يمكنهم المشاركة فقط الملوك والوزراء يمكنهم ادارته. الهجوم او وتدمير الحصون سوف يعطي القبيلة المهاجمة الهدايا القيمة.
بناء الحصن
الملوك يمكنهم استخدام شاشة الحصون لادارة البناء على اي مربع للعشب. البناء يبدا فورا ويكون واضحا على الخريطة. في هذه الحالة الحصن لا يملك اي خاصية, لكن يحتاج للموارد. كل اعضاء القبيلة يمكنهم ارسال الموارد للمساعدة من قراهم للمساعدة في بناءه. الموارد يمكن ان ترسل للحصن لكن "لا" يمكن ارسال الموارد من الحصن للاعبين.
اذا لم تتوفر الموارد المطلوبة في خلال وقت محدد سوف يختفي البناء من الخريكة وكل الموارد المرسلة سوف يتم خسارتها. الوقت اللازم لبناء الحصن هو 72 ساعة في العوالم بسرعة "1" (36 ساعة بالعوالم بسرعة "2"). اي هجمة تصل على موقع البناء سوف تتحول تلقائيا الى زيارة وتعود للقرية.
تطوير الحصن
بمجرد وصول الحصن للمستوى 1 يمكن ان تبدا باستخدامه. لكن لجعله اقوى يمكنك تطويره ل10 مستويات. هذه التطويرات تحتاج للموارد (مثل بناءه) لكن ههذه التطويرات يمكن ان تنتهي باي وقت لا تحتاج لوجود حد زمني معين. بمجرد انتهاء التطوير كل المباني في الحصن سوف تتطور الى مستويات مختلفة (انظر بالاسفل). ونفس الشيء اذا تم تقليل مستوى الحصن. التطوير والبناء لكل مستوى يعتمد على عدد قرى القبيلة التي تملكه.
المباني بداخل الحصن تعتمد على مستوى الحصن. ما عدا الحائط والمبنى الرئيسي واللذين لا يمكنهم ان يتدمروا لكن الحائط يمكن اصلاحه.
مباني الحصن | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Icon | المستوى | المبنى الرئيسي | الحائط | الثكنات | الاسطبل | الورشة | نقطة التجمع | الحداد | المعبد |
0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | |
الحصن في المستوى 1+2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 15 | 1 | |
2 | 6 | 4 | 4 | 4 | 2
| ||||
الحصن في المستوى 1+2 3+4 | 3 | 9 | 6 | 6 | 6 | 3
| |||
4 | 12 | 8 | 8 | 8 | 4
| ||||
الحصن في المستوى 1+2 5+6 | 5 | 15 | 10 | 10 | 10 | 5
| |||
6 | 18 | 12 | 12 | 12 | 7
| ||||
الحصن في المستوى 1+2 7+8 | 7 | 21 | 14 | 14 | 14 | 9
| |||
8 | 24 | 16 | 18 | 16 | 11
| ||||
الحصن في المستوى 1+2 9+10 | 9 | 27 | 18 | 22 | 18 | 13
| |||
10 | 30 | 20 | 25 | 20 | 15
|
Stronghold Benefits
Strongholds have the following, permanent benefits:
- Significantly more farm space then normal villages.
- Much larger warehouse capacity. These resources can potentially be looted if the world settings allow for it.
- A 100% boost to unit recruitment times, compared to normal villages.
- Each level of a stronghold increases the duration of the Tribe Skills by 10%, up to a total of 100%.
Reducing the level of an enemy stronghold will reward the tribe with:
- Free coins for every tribe member. The amount of coins depends on the amount of villages the enemy tribe has and the level of the stronghold that was attacked.
- An additional, temporary +100% recruitment speed boost when an enemy stronghold is reduced by one or more levels.
Attacking a Stronghold
Attacks on stronghold work mostly like attacks on normal villages but there are three important differences:
- When attacking a stronghold only the walls and HQ can be targeted by siege equipment.
- Strongholds can only be destroyed (see below), not conquered. When a stronghold reaches level 0 it becomes a construction site again. If the resources to build it up again are not provided in time it will be removed from the map.
- Strongholds use a new system called "Valor".
Valor
Attacks from or to a stronghold use valor, which works similar to the "morale" system, even if the world configuration does not use this setting. The Valor calculation affects the attacker's strength and is calculated when a command is sent from or to a stronghold. It is calculated based on the tribe/player points. Leaving or joining a tribe does not have an affect on Valor. The impact of Valor has a minimum value of 20% and a maximum value of 150%.
Repairing Walls
A stronghold's wall work just like the walls in any other village, but dukes and barons can only repair, not construct them. Walls can only be repaired up to the max level of the current stronghold level.
Reducing the Stronghold Level
Attacking the HQ can lead to the stronghold level being reduced as they are directly connected. To determine the stronghold level the HQ has to be exactly the value for this level (rounded down). For example: If a stronghold level 8 (HQ level 24) is attacked and the HQ level is reduced to level 23, the stronghold level will be reduced to 7 and therefore the HQ level to 21. Thus the HQ can be reduced by 3 levels per attack but the stronghold level only by 1.